Att välja budfirma

Frakten är under lupp i Sverige för tillfället. Eller egentligen även globalt. Nya ord i svenskan är ”Kinapost” och ”Kinafrakt”, och det verkar som att den globala transportmarknaden expanderar rejält. Men för den svenska fraktmarknaden är det annorlunda. När du ska skicka företagspost och liknande vill du ha en trygg budfirma som jobbat länge och som du kan ha långvarig kontakt med.

lillebil.se erbjuder man allt från kyltransporter till lastbilsbud beroende på omfattning av ditt behov. De erbjuder flexibla och trygga transporter och är ledande budfirma i Stockholm. Det finns en rad oseriösa aktörer som dessutom arbetar med svarta kontrakt och uppgörelser, väljer du en sådan kan det bli svårt att bestrida om något i din frakt är förstört eller om de levererar för sent. Ditt motto bör vara att inget går fel i något led.

Många budfirmor

Du har nog också läst artiklarna om hur frimärkespriserna höjs. Vi skickar allt mindre privatpost till varandra i takt med att internet ersätter vår sociala kontakt med varandra. Men budfirmorna däremot, går heta, just på grund av internet. Vi beställer allt mer varor och allt fler startar e-baserade företag. Och det är många olika aktörer därute! Många uppstart, som pensionärspoolen som smålanningen.se skriver om.

Vikten av att välja en budfirma som man ständigt har kontakt med är mycket stor. Dels därför att ni då kan göra upp med bra avtal som passar båda parter på ett smidigt och flexibelt sätt. Men genom att ha god kontakt med sin budfirma kan du undvika bedrägeriskandaler som den metro.se exempelvis skriver om. Där har bedragare lyckats kapa folks id-uppgifter genom att utge sig för att vara en känd budfirma, leverera ett falskt paket och fått en underskrift. Har du kontroll över din kontakt med budfirma sker inte sådana typer av misstag. Ett integrera säkerhetstänk börjar bli alltmer viktigt, så tumma inte på sådana regler, tänk istället proaktivt.

Budfirmor med miljötänk

En alltmer brännande fråga är förstås hur man väljer en budfirma som har ett seriöst miljötänk integrerat i sitt arbete. Budfirman ska ha krav på moderna fordon och jobba på ett sätt som minskar onödiga utsläpp. Det kan vara genom noggranna uträkningar kring framkörningar och att ständigt bevaka miljövänliga alternativ på bränsle, exempelvis biogas. Väljer du en budfirma som inte har ett miljötänk i sin policy kan vara skadligt för ditt företag. Kommunicerar du istället att ditt företag tänker så i alla led, till och med när det gäller leverans, så kommer du öka förtroendet enormt för ditt företag.

Men miljötänket hänger också ihop med kvalitet. God kvalitet, hållbara personalavtal och bra service är alla bitar som hänger ihop med ett miljötänk. Att vara smart när det kommer till klimat handlar om att förstå att det är en helhetsbild, där många samspelande faktorer skapar en bra, hållbar tjänst. Det här är även aspekter som kunder tittar på, så se till att vara ledande i det tänket.